Tomáš Chrobák: Mohl jsem vůbec být letos spravedlivý při klasifikaci? Mám spoustu pochybností a otázek...
Bylo tento rok lehčí, těžší nebo stejně náročné známkovat? Pro mě to bylo nesrovnatelně náročnější, a tak končím školu s mnoha otazníky, a dokonce s pocitem jisté prohry....
Miroslav Hřebecký: Nedostalo se vaše dítě na střední? Bolí to, ale jeho život tím nekončí
Říká se, že nejlepší investice je investice do sebe a do svého vzdělání. I pro společnost je výhodné, když jsou lidé co nejvzdělanější. Zatímco některé státy nechávají...

Rostislav Konopa: Maturitu kritizuje kdekdo, a právem. Ale dokážeme si představit maturitu, s níž bychom byli spokojeni?
Jako ředitel gymnázia sedávám u maturit a jsem z nich tedy dost unavený. Nechci vytahovat ty pověstné a zprofanované ruchovce a lumírovce a dělat tu zkoušku ještě banálnější,...
Evelínka Franclová: Na přijímačky na víceletý gympl jsem se připravovala rok, jinak bych je neudělala. Což by mi zas tak nevadilo
V úterý jsem dělala přijímačky na víceleté gymply. Vybrala jsem si Malostranské gymnázium a Gymnázium Jana Keplera, protože na každém z nich studuje jedna moje starší...
Marie Gottfriedová: Koronavirus připravil učitele o mocenské nástroje, jako jsou známky nebo povinná docházka. V plné nahotě se ukázalo, jaká je naše role
Koronavirus přinesl podněty a impulzy, které by neměly zapadnout. Vidím alespoň pět bodů k přemýšlení: 1. Uplynulé “koronavirové” období nám zřetelně ukázalo naše...
Anna Müllerová: U maturit za plexisklem a žádný čas na přípravu k přijímačkám. To má být ten nejdelší "svaťák", který letošním maturantům někteří závidí?
O letošních maturantech se říká, že mají ten nejdelší „svaťák“. Já rozhodně nemám pocit, že by to byla taková selanka. Jasně, jsme od začátku března doma, ale do konce...
Klára Laurenčíková: To, v čem a jak vyrůstáme, nás ovlivňuje víc, než tušíme. Mí kámoši David, Kuba a Jirka mohli mít jiný osud…
Nedávno se mě kdosi zeptal, jaká přátelství mě v dětství formovala. Měla jsem napřed mlhu, ale pak jsem se začala rozpomínat... Došlo mi, že jsem se vlastně asi až do deseti...
Jana Šindlerová: Maturitní vysvědčení není trofej pro vítěze, vzdělávání není závod. Kdy už nám to dojde?
Diskuse o podobě maturit, přijímacích zkoušek a hodnocení výsledků vzdělávání v době nouzového stavu vůbec se nesou hlavně v duchu toho, jak celý proces co nejvíce zjednodušit...
Oldřich Botlík: Je dobře, že maturita z matematiky nebude povinná. Co tak udělat nepovinnou celou státní maturitu?
Můj názor je, že učitelé všech předmětů - včetně matematiky - by měli vyučovat tak, aby jejich předmět žáky zajímal. Co nejvíc jejich žáků. Zaujetí je totiž pro učení...
Radka Ondrušková: I kdyby se děti neučily celý rok, vůbec nic se nestane. Se svým synem jsem to zažila
Současná situace se školami mi připomněla, jak jsem před lety učila svého syna doma. Tedy spíš neučila. Mám tři děti, dva starší synové mají diagnostikovaný Aspergerův syndrom....
Jan Vávra: V krizi a pod tlakem se potkáme se společníky, které obvykle nevítáme. Jak v rodině pracovat s negativními emocemi?
Před pár týdny se rodinný život nás všech obrátil vzhůru nohama. Přineslo to fyzické i vztahové přiblížení, ale i krizové momenty a zjitřené emoce. Čelíme velkým změnám...
Tereza Puldová: Jak teď učí škola, založená na prožitcích? Pomocí dopisů a školního rozhlasu
Naše dvě dcery chodí do waldorfské školy. Ta je postavena na osobním vztahu učitele a žáka a na živém vyučování. Ale koronavirové prázdniny nečekaně poslaly děti domů. Samotnou...

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.