FOTO: <h3>doplnění dotazu: Existuje nějaký zákonem nebo pro ZŠ platnou vyhláškou předepsaný klasifikační řád?</h3> <h3><em>Ředitel školy vydává podle § 30 zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona, školní řád, jenž obsahuje také pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků. Školní řád zveřejní ředitel na přístupném místě ve škole, prokazatelným způsobem s ním seznámí žáky a informuje o jeho vydání a obsahu zákonné zástupce nezletilých dětí a žáků. Pravidla hodnocení žáků(§14 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání) obsahují zejména: a)zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole a na akcích pořádaných školou b)zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků c)stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace a jejich charakteristiku, včetně předem stanovených kritérií d)zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s § 15, odst.2, včetně předem stanovených kritérií e)zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace f)způsob získávání podkladů pro hodnocení g)podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách h)způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami</em></h3>
doplnění dotazu: Existuje nějaký zákonem nebo pro ZŠ platnou vyhláškou předepsaný klasifikační řád?
Ředitel školy vydává podle § 30 zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona, školní řád, jenž obsahuje také pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků. Školní řád zveřejní ředitel na přístupném místě ve škole, prokazatelným způsobem s ním seznámí žáky a informuje o jeho vydání a obsahu zákonné zástupce nezletilých dětí a žáků. Pravidla hodnocení žáků(§14 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání) obsahují zejména: a)zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole a na akcích pořádaných školou b)zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků c)stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace a jejich charakteristiku, včetně předem stanovených kritérií d)zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s § 15, odst.2, včetně předem stanovených kritérií e)zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace f)způsob získávání podkladů pro hodnocení g)podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách h)způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
DOPORUČENÉ ČLÁNKY
21. 08. 2022 Bára Procházková Pět věcí, které budou v novém školním roce jinak
S novým školním rokem přicházejí i novinky pro školáky i pro rodiče. Tou špatnou zprávou je, že by mělo být méně asistentů pedagoga, tou dobrou jsou naopak posuny ve vnímání...
Škola 28. 02. 2023 Lucie Rybová Život celé rodiny se zúžil na domácí úkoly, podle právníků jsou navíc nezákonné
Jsou čtyři hodiny odpoledne. Lenka Jírová přichází s dcerou domů a sedají k domácím úkolům. Čtení, psaní, počítání. Hodina je pryč. Zbývají ještě desítky příkladů...
Škola dítě 6 - 10 let