Oldřich Botlík: Je dobře, že maturita z matematiky nebude povinná. Co tak udělat nepovinnou celou státní maturitu?
Můj názor je, že učitelé všech předmětů - včetně matematiky - by měli vyučovat tak, aby jejich předmět žáky zajímal. Co nejvíc jejich žáků. Zaujetí je totiž pro učení...
Radka Ondrušková: I kdyby se děti neučily celý rok, vůbec nic se nestane. Se svým synem jsem to zažila
Současná situace se školami mi připomněla, jak jsem před lety učila svého syna doma. Tedy spíš neučila. Mám tři děti, dva starší synové mají diagnostikovaný Aspergerův syndrom....
Jan Vávra: V krizi a pod tlakem se potkáme se společníky, které obvykle nevítáme. Jak v rodině pracovat s negativními emocemi?
Před pár týdny se rodinný život nás všech obrátil vzhůru nohama. Přineslo to fyzické i vztahové přiblížení, ale i krizové momenty a zjitřené emoce. Čelíme velkým změnám...
Tereza Puldová: Jak teď učí škola, založená na prožitcích? Pomocí dopisů a školního rozhlasu
Naše dvě dcery chodí do waldorfské školy. Ta je postavena na osobním vztahu učitele a žáka a na živém vyučování. Ale koronavirové prázdniny nečekaně poslaly děti domů. Samotnou...
Zuzana Svobodová: Čekání na "až pak" a co nám tahle situace říká o maturitě a přijímačkách na střední školy
Před pár týdny se zavřely školy. Ani ve snu by mě nenapadlo, že místo služební cesty do Německa budu nastavovat online výuku, řešit home office, karantény, virtuální schůzky,...
Eva Motyková: Domácí škola ze mě dělá nepřítele mých dětí. Chci se s nimi zase kamarádit, hrát hry a jen tak být
Jsem matka tří dětí. 1.třída, 3.třída, 8.třída. Jsme společně zavřeni v bytě 4+kk na kraji malého sídliště, nemůžeme ven, nejdeme raději ani na nákup, babičky i tety se...
Jan Kršňák: Odehrává se nejdůležitější společenská událost našich životů. Děti se nemusí nic cíleně učit, hodně se toho naučíme my všichni
Ve škole jsme se naučili dělit čas na čas pro učení, pro práci a čas pro volnou zábavu. Ale co když je takové dělení špatné? Co když se lze učit i během volna? Co když se...
Hana Matoušů: I české příběhy mají globální sílu. Náš vítěz učitelské ceny se dostal do světového finále
Tomáš Chrobák, učitel matematiky z Moravskoslezského kraje a vítěz loňského ročníku českého kola Global Teacher Prize, se právě stal jedním ze světových finalistů soutěže....
Vojtěch Mýlek: Jaké děti se scházejí s neznámými lidmi z internetu? Tohle vyplývá z mé diplomové práce
Jsem členem výzkumného týmu IRTIS z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, který se zapojil do rozsáhlého mezinárodního výzkumu chování dětí na internetu EU Kids Online....
Jan Vávra: Jak reagujete, když vaše dítě něco chce? Je dobré umět říci ne, ale ne bezmyšlenkovitě
Odmítneme dítěti koupit další kopeček zmrzliny, nedovolíme mu další hodinu u počítače, chceme, aby ráno vstalo do školy - a oheň je na střeše. Dítě křičí, pláče, odporuje...
Tomáš Feřtek: Jak jsem hledal a zatím nenalezl důvěryhodný argument pro zavedení povinné maturitní matematiky
O tom, jestli potvrdí či zruší povinnou třetí zkoušku u maturity, budou poslanci hlasovat nejspíš na konci ledna. Takže poslední příležitost ujasnit si argumenty. Za prvé je dobré...
Jaroslav Jirásko: Za svou rodinu nikdo nemůže. Averze učitele vůči zanedbaným dětem je nespravedlivá, trestání neúčinné
Nedávno se na sociálních sítích objevil otevřený dopis z jedné základní školy určený poslancům Parlamentu České republiky. Poukazoval na zvětšující se vzdělávací problémy...

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.