Marie Gottfriedová: Zakažme si dohánění učiva, nesrovnávejme děti. Potřebujeme teď především být spolu
Návrat žáků prvního stupně do škol je důležitý moment. Po více než roce „jiného” života, a tedy i „jiného” vzdělávání, je prasklina (nebo spíše kráter?) v dlouho...
Markéta Štindlová: S distanční výukou jsme se natrápili, nakonec nejvíc pomohlo, když jsem dcerám přestala dýchat za krk
Mám tři dcery, dvě chodí do páté a jedna do sedmé třídy. Tedy momentálně chodí už více než rok ke dvěma počítačům v našem malém bytě. Všechny tři jsou dyslektičky, jedno...
Pavel Kraemer: Z kurikula vypadly Newtonovy zákony. Žádná škoda, stejně si je ze školy nikdo nepamatuje
Nad úpravami českého kurikula panuje teď velké hořekování. Při posledním škrtání vypadly mimo jiné Newtonovy zákony, hlavní pilíře fyziky! Na první pohled to zní opravdu strašně....
Eva Marková: Maturitu z češtiny nerušte. Učitel, který zná svůj tým, jej dokáže i důstojně vyzkoušet
Maturitní zkouška z českého jazyka budí emoce už dlouho. Její podoba se průběžně mění, letošní úpravy jdou podle mě dobrým směrem. Aktuálně má tři části: didaktický...
Deník maturantky v době koronavirové: K nahánění maturantů do tříd nevidím důvod
Maturity jsou za rohem. Ve spojení s výběrem vysoké školy, který – (nejen) v mém případě – probíhal poněkud na poslední chvíli, se nacházím uprostřed opravdu hektického...
Karel Derfl: Vysvědčení si teď můžou děti víc psát samy. Rodiče nás v tom podpořili
Jsme malá vesnická spádová škola, kam posílají své děti především rodiny z okolních obcí. Na vysvědčení jsme vždy dávali známky, jen první tři ročníky u nás měly v posledních...
Honza Dolínek: Proč mi známky leží v žaludku? Nejsou dobré ani špatné samy o sobě, ale tím, co v nás probouzejí
Poslední dobou se to okolo mě opět nějak víc mele, o známkování se bavím se svými dětmi, přáteli i kolegy. A tak jsem si zrekapituloval, jak to se známkami mám, co mi leží na...
Ludmila Rousová: Letošní maturity nám mohou dát víc, než si myslíme. Berme je jako trenažér na budoucí výzvy
V souvislosti se zavřenými školami mi vyvstává několik zásadních otázek, které můžou silně ovlivnit budoucnost českého vzdělávání. Mezi ně patří i úvahy o systémové úpravě...
Ondřej Lněnička: Hodnotit v pololetí slovně? Máme spoustu možností, není třeba panikařit
Sotva jsme se rozkoukali po nestandardním konci minulého školního roku, už je tu zase vysvědčení. A opět byla většina pololetí v distančním či silně upraveném režimu. A do toho...
Anna Hogenová: Dobrý učitel je dílem milosti. Dává dětem pocítit vroucnost a přijetí
Český filozof Jan Patočka píše ve svém díle „Péče o duši I.“, že „dobrý učitel je dílem milosti“. A má pravdu. Děti je třeba otvírat k nim samým, naslouchat jim bedlivě,...
Marie Vocelová: Nechat se otestovat je to nejmenší, co jsme mohli pro své okolí udělat. U nás ve školce se to vyplatilo
Jsem učitelkou v mateřské škole a když vláda rozhodla, že pedagogům nabídne antigenní testování na koronavirus přednostně, zdálo se mi to jako dobrý nápad. Po letních prázdninách...
Veronika Müllerová: Co se děti opravdu musí učit? Učitelé balancují na desce se šesti pilíři
Chcete-li rozvířit diskuzi týkající se vzdělávání, doporučuji začít otázkou: „Co je podstatné učit?“ Můžete si být jisti, že vám každý rád přihodí názor, nehledě...