Filtrujete dle štítku s názvem: inovativní metody



0
(0)
Dva učitelé ve třídě, dva kohouti na jednom smetišti? „Pro mě to byla velká výhra,“ říká češtinář
Učit není jen tak. Mnoho absolventů pedagogických fakult do škol nakonec nenastoupí, nebo začne a brzy skončí. „Kdybych býval byl rovnou hozený do vody, bylo by to pro mě těžké....
0
(0)
Musí kolona jet vždy rychlostí nejpomalejšího vozidla? Jak zařídit učení, aby každé dítě pracovalo svým tempem
Bojíte se, že slabší děti budou to vaše ve škole zdržovat? Nejste sami. Velká část rodičů si myslí, že takové děti omezují rozvoj těch schopnějších, protože všichni ve...
0
(0)
Vliv Hejného metody? Pěstuje u dětí samostatnost, kritické myšlení a úctu k pravdě. Nenechají se snadno zmanipulovat, říká učitelka
Sandra Holáková je učitelka matematiky. Matematiky podle Hejného. Ale kromě počítání jí jde i o to, aby se z dětí staly nekonfliktní, ale samostatné bytosti, které mají úctu...
0
(0)
Zlomky, obsah trojúhelníku a co dělat, když se mi ve škole někdo posmívá. Reportáž z hodiny matematiky podle Hejného
Učitelka nevynese za celou hodinu ani jednu pravdu, zato položí desítky otázek. Děti ve vášnivých diskusích, a to nejen nad obsahem trojúhelníku, ale i o vzájemných vztazích. Tak...
0
(0)
Velká přestávka může být ještě o něco větší. Dětem totiž dělá dobře, když se mohou proběhnout
Jarní počasí volá školáky ven. Aspoň na velkou přestávku. „Chodíme ven za každého počasí. V zimě stojí dohled ve dveřích a klepe se zimou,“ říká Iva Zavadilová ze Základní...
0
(0)
Hra venku je nejlepší učení. Takhle s dětmi těžíme zlato na Klondiku. Snad se od tabule odlepí i další učitelé
Mnozí učitelé a rodiče si myslí, že hra je hra a učení je učení a nejlépe tyto věci nemíchat. Omyl! Učení jako hra je to nejefektivnější učení a když navíc probíhá mimo...
0
(0)
Děti potřebují ve škole zažít pocit, že rostou. V tradiční škole se jen přizpůsobují dospělým, říká Milan Hejný
Matematika Hejného se učí už ve více než 750 českých školách. Nedávno ale školský výbor sněmovny na podnět Jednoty českých matematiků a fyziků odhlasoval usnesení, že je...
0
(0)
Hejného metoda rozvíjí matematické myšlení u žáků lépe než klasická výuka, říká průzkum. Nebo je to prostě učitelem
Čerstvá diplomová práce přináší první průzkum efektivity Hejného metody výuky matematiky. Přečetli jsme ji pro vás a shrnuli v tomto článku. A doporučujeme. Hejného metoda...
0
(0)
Polovina dětí stráví venku méně než hodinu denně. Proč by se tam nemohly učit? Venkovní třída je názorná a pestrá
Matematika s kamínky a šiškami, vyjmenovaná slova na listech ze stromů, malování barvami vymačkanými z rostlin. To je jen zlomek věcí, které se dají v rámci školy dělat venku....
0
(0)
Dneska jsme na matice běhali, skákali a dupali. Učitel se nezbláznil, jen ví, jak podpořit myšlení
Mami, tati, dneska jsme na matice skákali a běhali. Až vám něco takového dítě řekne, nevolejte školní inspekci. Učitel se nezbláznil, jen prostě ví, jak nejlépe podpořit činnost...
0
(0)
Paní učitelka vysvětluje, proč se jí učí lépe bez osnov: Jedině tak se mohu věnovat každému dítěti, jak potřebuje
Nemělo by se vzdělávání na základních školách nějak sjednotit? napadlo jednu paní učitelku a zeptala se svých kolegů v diskuzní skupině na FB. Řešila případ dítěte, které...
0
(0)
Škola nemá dávat na všechno odpověď. Cennější je, když ji studenti najdou sami, říká učitel z lycea, kde to dělají trochu jinak
Naučit studenty myslet, pěstovat jejich silnou vůli, ale i vztah k umění. Umožnit jim vyzkoušet si co nejvíc činností a zjistit, co je pro ně to pravé. To jsou hlavní zásady, kterých...
1 ... 56789

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.

Zaregistrujte se

Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.