Filtrujete dle štítku s názvem: trendy ve vzdělávání
I takto vypadá rodinná dovolená. Vyladění hrou aneb jak přes neúspěchy najít spokojenost
Dětí je tu hodně, ale hry hrají spíš dospělí. A s určitým cílem. Týden strávený na venkovské usedlosti s programem pod názvem "intuitivka" je takový wellness svého druhu pro...
„Vidět v dítěti světlo, vychovávat ušlechtilé lidi.“ S učitelkou moskevské základní školy č.1561 o "humánní pedagogice" Šalvy Amonašviliho
Ač je Šalva Amonašvili se svou humánní pedagogikou v Rusku i mimo něj poměrně známý a uznávaný, a to i mediálně, v třináctimilionové Moskvě podle tohoto směru učí jen jedna...
Ankety v médiích ukazují malou znalost historie mladých Čechů. Jsou průkazné? Tato a další otázky kolem výuky dějepisu
Občas přijde v médiích na přetřes, že děti neumí dějepis, a dřív uměly. To když se třeba zveřejní anketa k nějakému výročí, jako to bylo loni, kdy bylo těch kulatých hned...
Jako dítě jsem matematiku neměla ráda. Chtěla jsem, aby k ní mí žáci měli lepší vztah, říká učitelka, která si oblíbila Hejného metodu
Ve školství pracuje dvacet let, z toho posledních pět let se specializuje na výuku matematiky metodou Hejného. Nejen, že tak učí děti ve škole, ale navíc vyučuje a školí i další...
Učitel není nositelem pravdy, při matematice podle Hejného jsou aktivní hlavně děti. Reportáž z jedné hodiny
Jak probíhaly hodiny matematiky, když dnešní dospělí chodili na základní školu? Po krátkém opakování na úvod hodiny většinou učitel vyložil novou látku a pak se procvičovaly...
Pavel Kraemer: Škoda, že z dnešní školy téměř zmizely klasické prameny. Vzdělání si nevygooglujeme
Dnešní děti ve škole zpracovávají velké množství referátů. Informace si skoro vždy hledají na internetu. Výsledek bývá chabý a já se nedivím. Děti mají čerpat ze suchopárných...
Podle čeho poznáte waldorfskou školu a jak se liší od montessori? Malý rozcestník pro rodiče hladové po vzdělávání
Slovo waldorf a montessori zná už dnes zřejmě každý rodič. Ale na čem jsou tyto hlavní vzdělávací alternativy postavené a čím se od sebe liší, to laik často neví. Není...
Koukejte na stromy a budete chytřejší. Proč učení venku zlepšuje školní výsledky, vůli i chování
"Lidé mají se učiti, pokud nejvíce možno, ne nabývati rozumu z knih, nýbrž z nebe, země, dubů a buků, tj. znáti a zkoumati věci samy a ne pouze cizí pozorování a doklady o věcech,“...
Vyrazit se studenty do Afriky? Šílený nápad učitelky zeměpisu se nakonec opravdu uskutečnil
Žijeme v době, kdy lidé – a zejména rodiče – chtějí mít co nejvíc záležitostí v životě bezpečných a zabezpečených. Školy tomu vycházejí vstříc a i běžné školní...
Je "montessori" dobré pro život a jaký je pak přechod na střední školu? Zkušenost samotných žáků
Je alternativní škola dobrá pro další studium a pro život, nebo ne? Zeptali jsme se několika studentů středních škol, kteří vychodili Montessori sekci ZŠ Na Beránku v Praze a ve...
Cpeme do dětí systém, ale to není vzrůšo, řekla si učitelka a pozvala do hodiny přírodopisu vědce s tekutým dusíkem
„Cpeme do dětí systém, učíme je, jak zařadit věci do šuplíčku, ale to není vzrůšo,“ říká Petra Šubrtová, třídní učitelka 5.C ze základní školy Petřiny-sever. A tak...
Jak důležitý je v životě dítěte učitel? Moderní pedagogika ho upozaďuje, ale tradiční kultury ho staví na piedestal…
Děti se mají především učit samy, zní silný hlas v současné pedagogice. Učitel ať je jen jejich průvodce, který jim na této cestě nepřekáží. Stačí, když umí vytvořit...