Filtrujete dle štítku s názvem: hodnocení



0
(0)
Rodiče se už neptají „co jsi dostal”. Příběh o tom, jak ze školy zmizely známky
Letošní prvňáčci na pražské Základní škole Květnového vítězství budou první, kdo tam dostane na konci června do ruky místo známek dvě popsané strany A4. Škola se totiž...
3
(3)
Vysvědčení někde vypadalo kvůli následkům pandemie bídně, učitelé žáky ale podrželi
Po roce a půl distanční výuky mají za sebou české školy první pololetí, v němž nebyl vyhlášen žádný lockdown a nedošlo k plošnému uzavření škol. V jakém rozpoložení...
0
(0)
Třicet žáků není třída, je to třicet individualit, říká nadaná neurovědkyně 
Nadání zvenku vypadá jako dar, protože učení jde samo. Zevnitř to však může být jinak. Své o tom ví i Marie Salomonová. Založila neziskovku Nevypusť duši, která dospívající...
0
(0)
Cítím větší oboustranné pochopení. Líp rozumím dětem a rodiče líp znají mě, bilancuje covidový školní rok učitelka
Petra Šubrtová učí třídu třiceti neklidných druháčků. Během online výuky jí omylem – nebo schválně? – mazali v počítači připravenou práci nebo se schovávali pod peřinu....
0
(0)
Špatně zvolené slovo může ublížit víc než známka, říká oceněná učitelka o slovním hodnocení
Když jako učitelka začínala, rozdávala známky a počítala průměry. Hned první rok ale měla potřebu ke známkám na vysvědčení připojit osobní dopis, kde lépe popíše, jak si...
0
(0)
Při vyučování většinou pracují děti, nejlepší česká učitelka je hlavně pozoruje
Neznámkuje, nepíše diktáty, nedělí den na předměty po 45 minutách – a místo ní vlastně pracují děti. Tak učí nejlepší česká učitelka roku Barbora Heřmanová ze ZŠ Mozaika...
0
(0)
Nedává známky. Co se dítě naučilo, se z jednoho čísla nedozví, říká nejlepší česká učitelka
Tak co, budou samé jedničky? Ptávají se dětí často tetičky, babičky i cizí lidé. Nezanedbatelná – a čím dál větší – část školáků na to ale nemá co odpovědět, protože...
0
(0)
Jan Jícha: Jedna z důležitých úloh učitele? Pomoci žákům vybudovat zdravé sebevědomí 
Během učitelské praxe se člověk setká s mnoha dětmi, které trpí nedostatkem sebevědomí – dívky i chlapci nespokojení se svou figurou nebo postavením v kolektivu, chytří...
0
(0)
Vysvědčení píší učitelé. Někde však i sami žáci a jejich rodiče, říkají finalisté učitelské soutěže
Známkování je citlivé téma a letos to platí dvojnásob. Klasický průměr známek už není jedinou možností hodnocení a učitelé daleko víc dbají na motivaci dětí, povzbuzení...
0
(0)
Co znamená úspěšný žák? Odpovídají finalisté učitelské soutěže
Úspěšný žák má důvěru v sebe sama, baví ho učení, je schopen nést zodpovědnost, umí se poučit z chyb, dokáže reflektovat své učení a je spokojený. Rozhodně to ale nemusí...
0
(0)
Jednotná maturita nemá ověřovat, zda žáci umí úlohy Cermatu, ale zda umí češtinu nebo matematiku, říká datový analytik
„Naše státní maturita se nedrží promyšlené koncepce, ale jen zajetých kolejí,“ říká datový analytik Jiří Münich. Změnit to ze dne na den ale není podle něj možné, na...
0
(0)
Pavel Bobek: Odučit, nebo i naučit? Otázka, která může proměnit české školství
Víme to všichni: odučeno ještě neznamená naučeno. Zároveň však máme tendenci tiše akceptovat systém, v němž si učitel odvykládá svou, o pár dnů či týdnů později vyzkouší,...
1 ... 234... 6

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.

Zaregistrujte se

Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.