Sebeobrana není ani zdaleka jen o umění bránit se fyzicky. Umění bránit sám sebe je daleko spíš o hlídání si vlastních hranic, schopnosti stát si za svým, držet si od těla manipulátory,...
Když jsem nastupovala do ZŠ Trojská, zrovna končila první vlna epidemie covidu-19. Slovní sumativní hodnocení bylo doporučované vládou a vyšly k němu také pokyny. Tehdy jsme se...
Že mohou děti opisovat? To je v pořádku, říká oceněná učitelka Tereza Vítková
Tereza Vítková získala třetí místo v letošním ročníku ceny pro nejinspirativnější učitele Global Teacher Prize Czech Republic. Její žáci sedávají v takzvaných hnízdech a...
V rohu školní zahrady gymnázia J. A. Komenského v Uherském Brodě už od loňského května stojí úly. S nápadem chovat včely přímo ve škole přišli sami studenti....
První skutečný letní tábor bez mámy a táty v dosahu je velká věc. Je to jeden z těch milníků, které se do dětské duše propíšou velmi hluboko. A aby se ideálně propsaly...
Co potřebuje dětský mozek, aby se mohl učit? Dobré vztahy a odpočinek
Děti se nejlépe učí, když se ve škole cítí dobře a prostředí na ně klade takové nároky, na jaké jsou vývojově zralé. Tak by se ve stručnosti dal shrnout přístup, který prosazuje...
Co se stane s pavoukem, když ho vyhodíte z okna? A co se s ním stane, když ho vyluxujete? Také vám přijde, že podobné otázky slýcháte od svých dětí prakticky neustále? Odpovídat...
Co bychom si měli odnést ze školy? Nejsou to jen vyjmenovaná slova, násobilka, periodická tabulka a Přemyslovci, ale také kritické myšlení, schopnost budovat kvalitní vztahy a zdravý...
Žáci školou povinní v roli začínajících podnikatelů. Reportáž z brněnského Startup campu
Dokáží děti vymyslet projekty, který by mohly uspět ve světě byznysu? Že to možné je, potvrdila soutěž Startup camp v Brně, kde své podnikatelské nápady srovnávali žáci z jihomoravských...
Nejen v současné vypjaté době, kdy se ani jedničkáři v některých regionech nevejdou na gymnázia a střední odborné školy, si rodiče o svých dětech často říkají – hlavně...
Podle zprávy České školní inspekce neumí české školy identifikovat nadané děti, a pokud ano, tak s nimi často neumí pracovat. Národní pedagogický institut ČR pomáhá v každém...
Honza Dolínek: Letošní přijímačky jsou svého druhu humanitární katastrofa. Společnost se ale kolem trpících dětí nesemkla
Letošní přijímačky jsou pro mě tíživé ještě z jiného pohledu. Mezi řádky celé té patálie mi totiž prosvítá jeden pozoruhodný problém. Když tornádo zasáhlo jižní Moravu,...