Po hláskách, nebo po slabikách? Bez ohledu na metodu se nakonec naučí číst všichni
Školy se rády chlubí vším, co dělají jinak než ostatní. Asi každý si umí představit, co to znamená, že děti mají od první třídy angličtinu nebo informatiku. Pokud se ale...
Škola by měla o své vizi vyjednávat s rodiči, svěřují jí to nejcennější, říká autorka vzdělávací metody
V době, kdy byla Andrea Vedralová čerstvě vystudovanou učitelkou, jí školy připadaly jako továrny na děti, a tak se z oboru vzdělávání chystala uprchnout. Pak ale potkala...
Jak se pozná dobrá škola? Klima a vztahy podporují učení, říkají odborníci
Na tom, že by Česko mělo mít dobré školy, se asi shodnou všichni. Už mnohem menší shoda ale panuje v tom, jak by měly konkrétně vypadat. Světlo do debaty na téma kvalitní...
Když se angličtina vsakuje do uší. Reportáž z hodiny vedené metodou CLIL
Na webech základních i středních škol se v posledních letech čím dál tím častěji objevuje tajemná zkratka CLIL. Dala by se přeložit zhruba jako „vzájemně propojená výuka...
V programu Začít spolu je proces učení stejně důležitý jako jeho výsledek
Možná se právě teď rozhodujete mezi běžnou první třídou základní školy a třídou se vzdělávacím programem Začít spolu. Co od něj můžete čekat? A je tento vzdělávací...
Jak vybrat dobrou školu pro prvňáčka? Podle ředitele a webových stránek
Podle čeho vybrat základní školu pro své dítě? A proč se při rozhodování vyplatí prohlédnout si i webové stránky? Na to odpovídal moderátorce Veronice Sedláčkové v EDUcastu...
Inkluzi jsme zvládli díky skvělým učitelkám, říká maminka chlapce s autismem. Záleží na ochotě jednotlivců
Metoděj se začal měnit ve dvou letech. Doma si s diagnózou poruchy autistického spektra poradili, ale ve školce se polekali a začali doporučovat, aby chlapec přešel do speciální školky....
Na volnou hru je čím dál méně času, ta je přitom pro rozvoj dítěte nejdůležitější
Hra není pro děti jen zábavou nebo odměnou, ale dokonce povinností – zpracovávají tak své prožitky, rozvíjejí fantazii, kreativitu nebo paměť. „Děti si v rámci hry zkouší...
Mezi žáky a učiteli je stále propast a rozdělení na my a oni, říká průvodkyně škol
Jitka Gabašová působí jako průvodkyně na sedmi školách na Kutnohorsku a mluví otevřeně o tom, jak nelehké je měnit české školní prostředí. „Cílem je, aby děti nezažívaly...
Nechtěl jsem jít na školu, kde vzduch otravuje pár nafoukanců z bohatých rodin, říká student církevního gymnázia
„Čtu Reflex i Alarm, baví mě zkoumat svět z různých stran,“ říká Ondřej Oharek, který je studentem maturitního ročníku Arcibiskupského gymnázia Kroměříž. Školu si vybral...
Trest vyvolává vzdor nebo podřízenost, lepší je vést dítě k zodpovědnosti, říkají psychologové
„Sami jsme našim pěti dětem také pár pohlavků a trestů dali. Nenamlouváme si ale, že to bylo v pořádku,” říkají psychologové Tatjana a Pavel Kopřivovi. Jsou spoluautory knihy...
František Tichý: Epidemie bezmocnosti. Práce s dětmi mi teď připomíná aktivizaci seniorů
Začal jsem o tom přemýšlet, když se děti na podzim vracely do školy. Okamžitě na nich bylo vidět, že nemají chuť něco dělat, ať je to učení, nebo fyzická aktivita. Jejich tolerance...

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.

Zaregistrujte se

Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.